گیربکس JHQ جدید تندر۹۰

مزایای گیربکس جدید تندر ال ۹۰ و رنو ساندرو


گیربکس JHQ نسل نو گیربکس های دستی در دنیاست و مزایای زیادی نسبت گیربکس JH3 دارد که تا پیش از این در محصولات مذکور استفاده می شده است. گیربکس JHQ هم اکنون در ساندرو استپ وی استفاده می شود و قرار است از این به بعد در نسخه های دستی خودروهای تندر۹۰، تندر۹۰ پلاس و ساندرو نیز به کار گرفته شود.

مزایای گیربکس جدید تندر ال ۹۰ و رنو ساندرو
گیربکس JHQ نسل نو گیربکس های دستی در دنیاست و مزایای زیادی نسبت گیربکس JH3 دارد که تا پیش از این در محصولات مذکور استفاده می شده است. گیربکس JHQ هم اکنون در ساندرو استپ وی استفاده می شود و قرار است از این به بعد در نسخه های دستی خودروهای تندر۹۰، تندر۹۰ پلاس و ساندرو نیز به کار گرفته شود. در ادامه به مهمترین مزایای این گیربکس جدید نسبت به نمونه قبلی اشاره شده است. طول عمر بیشتر گیربکس پوسته محفظه دیفرانسیل گیربکس JHQ از نوع بسته است (closed differential housing) بنابراین در صورت آسیب دیدن گردگیر پلوس، روغن گیربکس تخلیه نمی شود و آسیبی متوجه گیربکس نخواهد شد. به زبان ساده تر می توان گفت در مدل جدید نگهداری ساده تر و طول عمر آن بیشتر است. عملکرد بهتر پدال کلاچ پدال کلاچ در مدل JHQ به حالت هیدرولیک تبدیل شده است. این موضوع باعث شده طول عمر سیستم پدال کلاچ بیشتر شود و هنگام گرفتن کلاچ، فشار کمتری به پا وارد می شود. مصرف کمتر روغن گیربکس مصرف روغن گیربکس در مدل JHQ مقدار قابل توجهی کاهش یافته، به طوری که از ۳.۴ به ۲.۳ لیتر رسیده است. این مسئله منجر به کاهش آلایندگی زیست محیطی می شود و برای مصرف کننده نیز صرفه اقتصادی دارد. تعویض دنده آسانتر تعویض دنده در گیربکس JHQ از حالت میله اتصال به مدل کابلی تبدیل شده که این امر تعویض دنده را برای راننده آسانتر می کند

1 نظر

  1. علیعلیsays:

    سلام خسته نباشین میخاستم اگه براتون مقدوره تفاوت گیربکس jhq با گیربکس های قدیم روی تندر۹۰ را برام توضیح بدین اگه با عکس باشه که بسیار ممنون میشم مثلا میگن درگیربکس های jhq دیگه سیم کلاچ وجود نداره از کجا باید مطمئن شیم خودرویی که میخریم گیربکسش jhqهست؟ باسپاس

    • مدیر سایتسینا ج(tondar90) :

      درود گیربکس جدید سیم کلاچ داره و پمپی شده هنگام ثبتنام قید میکنند با گیربکس جدید ترجیحا گیربکس قدیمی فرانسوی بگیرید تا گیربکس جدید ایرانی JHQ